Intervjuer

jr

Johan Röstwall

Gick på konstskolan:
1999-2001

Gör idag:
Idag jobbar jag som illustratör/designer. Jag driver mitt egna företag med mindre kunder och även som underleverantör åt byråer med kunder som IKEA och Skype. Jag har blivit publicerad i tidningar och varit med på utställningar både i Sverige, Paris och Singapore.

Vad betyder skolan för dig och varför ska den finnas kvar?
Jag sökte mig till konstskolan för att få behörighet till Mälardalens Högskola (informativ illustration). På Västerås Konstskola lärde jag mig mer utförligt och djuplodande om färg och form. Både teori och mer filosofiska tankar om konst och det visuella i allmänhet. Det resulterade i att jag kom in på MDH och sedan pluggade jag animation, grafisk design och filmvetenskap i USA ett tag. Därefter så startade jag mitt företag. Utan Västerås Konstskola och den gedigna grund man får där skulle inte denna resa blivit av. I en redan kulturfattig stad som Västerås skulle nedläggandet av Konstskolan betyda en hel del.

There are no comments on this post.

Lämna en kommentar